Strona główna / Zespoły Trakcyjne / Elektryczne Zespoły Trakcyjne / EN63a, 36WE / EN63A-035 EN63A-035  
EN63A-035

To zdjęcie zostało automatycznie zmniejszone. Klinkij na obraz aby zobaczyć w pełnej rozdzielczości (1800x1200).

EN63A-035  

06.12.2023 r., Szczecin Podjuchy

87504, Szczecin Gł. - Zielona Góra Gł.

W dniu robienia tego zdjęcia, budowa mostu była już na ukończeniu. Pozostały ostatnie szlify. Więc i ostatnie chwilę osobowych na łącznicy 428 między Zdrojami i Podjuchami miały się ku końcowi.
Do momentu, kiedy szlak między Podjuchami a SPA był jednotorowy i znajdowało się na nim zwodzone przęsło mostu, spotkanie osobowego na tej łącznicy było dosyć łatwe. Szczególnie do około 6-7 lat wstecz, kiedy w każdą pierwszą środę miesiąca następowała konserwacja wszystkich elementów ruchomych przęsła i rozkładowo wszystkie osobowe kierowane były przez Szczecin Dąbie. W zależności od rozkładu jaki obowiązywał, były to od 2 do 5 pociągi w godzinach południowych. W latach późniejszych, konserwacja została przeniesiona na godziny nocne, aby w żadnej sposób nie ingerować w ruch pasażerski.
Most, jako urządzenie mające przeszło 80 lat, potrafił odmówić posłuszeństwa na kilka dobrych dni. Wtedy, awaryjnie wszystko co na torach musiało jechać przez Dąbie. Był to czas kiedy, można było porobić dużo zdjęć i wykorzystać wszystkie motywy łącznicy.
Teraz? Teraz mamy nowy most, który się nie podnosi, więc psuł się nie będzie. Logiczne. Mamy dwa tory między Podjuchami a SPA, więc nawet jak coś, odpukać w niemalowane, wydarzy się na jednym z nich, to po drugim będzie można jechać. Spotkanie przerwy w ruchu na tym szlaku i jednoczesnego puszczenia pociągów łącznicą wydaje się bardzo mało prawdopodobne.
Tym bardziej cieszyć oko zaczynają takie wspomnienia.
Mapa

Komentarze:

Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Wyślij komentarz