|
08.04.2019 r., Szczecin Gocław
Radziecki okręt kolejowy w oryginalnym wydaniu mija moje pierwsze miejsce pracy na kolei. Te 13 lat temu były tu semafory kształtowe i wspaniała obsługa kasy towarowej w postaci Pani Kasi.
Co do lokomowyty, to mała kopiejka z wikipedii tutaj się przyda.
"Lokomotywę napędza dwusuwowy, dwunastocylindrowy, widlasty, 48 zaworowy (tylko zawory wydechowe), turbodoładowany silnik wysokoprężny z przepłukiwaniem wzdłużnym o oznaczeniu 14D40 produkcji zakładów w Kołomnie o mocy 2000 KM i pojemności skokowej 150,6 dm³. Stopień sprężania wynosi 14,5. Lokomotywa charakteryzuje się dużą mocą przy jednoczesnym zwiększonym zużyciu oleju silnikowego (silnik dwusuwowy) oraz paliwa. Katalogowe zużycie paliwa wynosi około 25 kg/h na biegu jałowym, natomiast około 320 kg/h przy mocy znamionowej (160 g/KMh). Zużycie oleju silnikowego wynosi około 4,5 kg/h." |
|